Search
Close this search box.

Istraživački rad u učeničkoj zadruzi

Deveta Zoom edukacija Istraživački rad u učeničkoj zadruzi u organizaciji Hrvatske udruge učeničkog zadrugarstva i prva u 2022. godini, održana je 16. veljače u 17 sati putem Zoom platforme. Na online edukaciji sudjelovalo je 190 sudionka, voditelja učeničkih zadruga iz cijele Hrvatske.

 

Teme:

  • Postavljanje hipoteze i provedbe istraživanja za istraživački rad – prof. dr. sc. Boris Duralija, Agronomski fakultet, Zagreb
  • Pisanje i provedba istraživačkog rada u učeničkoj zadruzi – Brankica Zbanatski, prof., OŠ Marija Bistrica, UZ Srečeke, Marija Bistrica
  • Tehničko oblikovanje istraživačkog rada / Oblikovanje plakata / Prezentacija i obrana istraživačkog rada – Margita Žiković, dipl. ing., SŠ Mate Balota, UZ Parentino, Poreč

 

Prva ovogodišnja Zoom edukacija bavila se temom istraživačkih radova u učeničkim zadrugama ili preciznije, pisanjem i provedbom istraživačkih radova, a cijela tema podijeljena je u tri predavanja koje su održali članovi Državnog povjerenstva za provedbu Državne smotre učeničkih zadruga, a koji su ujedno i recezenti i ocjenjivači: prof. dr. sc. Boris Duralija s Agronomskog fakulteta u Zagrebu, Brankica Zbanatski, prof., OŠ Marija Bistrica (UZ Srčeke) i Margita Žiković, dipl. ing., SŠ Mate Balote (UZ Parentino) iz Poreča. S obzirom na kontinuirani rast novoosnovanih učeničkih zadruga unazad nekoliko godina, potreba za obradom teme istraživačkog rada nametnula se sama od sebe, a Zoom edukacija se pokazala kao idealna platforma jer je omogućila prisustvovanje i sudjelovanje velikog broja novih voditelja iz svih dijelova Hrvatske što bi ranijih godina bilo dosta zahtjevno fizički i financijski izvesti bez organizacije niza predavanja u pojedinim županijskim Podružnicama.

 

S druge strane, iako Priručnik za provedbu istraživačkog rada u učeničkoj zadruzi daje sve bitne upute za pristupanje i provedbu istraživačkog rada, sve je veći broj novih voditelja koji još nisu stekli iskustvo Državne smotre uživo, naravno zbog svima znanih pandemijskih okolnosti, te stoga niti nemaju jasnu sliku i iskustvo što jest istraživački rad, kako se provodi i koje je ciljeve potrebno postići da bi on bio uspješan. Ovo su glavni razlozi zašto smo se odlučili da putem Zooma organiziramo predavanje u kojemu će recenzenti i ocjenjivači prenijeti sve bitne informacije i kriterije koji se moraju ispuniti da bi istraživački rad bio metodološki valjan i primjenjiv u radu učeničkih zadruga. Na kraju zanimljivih i jasnih predavanja, predavači su još jednom naglasili da je u pripremi istraživačkog rada Priručnik primarno pomagalo u kojemu su sve teme obrađene ‘korak po korak’ – od značaja aktivnosti i provedbe istraživačkog rada u učeničkoj zadruzi kao sastavnog dijela rada učeničke zadruge, načela i glavnih odrednica istraživačkog rada, oblikovanja i prezentacije do vrednovanja istraživačkog rada. Priručnik za provedbu istraživačkog rada u učeničkoj zadruzi (HUUZ, 2018.) je dostupan i na webu (OVDJE). Sve prezentacije će, kao i do sada, biti dostupne na web stranici HUUZ-a kao podsjetnik i skripta za sve buduće istraživače iz učeničkih zadruga.