Search
Close this search box.

eTwining projekti i učeničke zadruge

Druga online edukacija koju je provela Hrvatska udruga učeničkog zadrugarstva u sklopu programa ‘Podrška učiteljima-voditeljima učeničkih zadruga u pripremi izvannastavnih programa učeničkog zadrugarstva’, tematizirala je eTwinning projekte. Kroz tri predavanja koja su obuhvatila primjere kako se učeničke zadruge mogu uključiti u eTwinning projekte i eTwinning zajednicu, uspješno je zaokružena još jedna tematska cjelina u sklopu online predavanja koja HUUZ provodi u ovoj školskoj godini.

eTwinning projekti i učeničke zadruge naslov druge po redu edukacije namijenjene voditeljima i suradnicima učeničkih zadruga u Republici Hrvatskoj koju je u utorak 23. ožujka pratilo 300 sudionika putem Zooma. Predavači su bili voditelji slavonskih učeničkih zadruga koji imaju već nekoliko eTwinning projekata: Mario Jager iz UZ Krežmolina, Partricija Burazin iz UZ Zlatne ruke i Sanja Grbeš iz UZ Neven.

Prvo predavanje pod naslovom Uloga projekata u usvajanju odgojno-obrazovniih ishoda i stvaranju pozitivnog okruženja u učeničkoj zadruzi održao je Mario Jager iz OŠ Franje Krežme iz Osijeka. Zanimljivo i informativno, Jager je demonstrirao eTwinning projekt na primjeru secesije u osječkoj arhitekturi koji je radio s učenicima iz svoje zadruge: upoznavanja učenika sa secesijskim obilježjima osječke arhitekture, istraživanje o povijesti grada, obilazak lokaliteta, usvajanje ishoda iz nekoliko nastavnih sadržaja u učeničkoj zadruzi kroz izradu predmeta i suvenira s motivima secesije. Osim očekivanih usvajanja ishoda i angažmana učenika zadrugara u svim fazama projekta, od ideje do realizacije predmeta, Jager je istaknuo važnost pozitivnog okruženja te primjene pozitivne psihologije u obrazovnim sustavima s ciljem razvoja životnih osobina, osjećaju uspješnosti te osjećaju zadovoljstva i samoostvarenja u privatnom, društvenom, akademskom i profesionalnom životu pojedinca. Predavanje Maria Jagera primjer je zaokruženog projekta koji u svom konačnom ishodu ima zadovoljne učenike – aktivne sudionike cijelog procesa. 

Čuda stvara mašta eTwinning zadrugara, drugo je predavanje koje je održala Patricija Burazin iz vukovarske Osnovne škole Blago Zadro. Od pojašnjavanja osnovnih pojmova, što je eTwinning, što su eTwinning projekti i kako ih inkorporirati u učeničke zadruge, Burazin je navela niz primjera kako se učenička zadruga može uključiti u projekt, bilo da je riječ o nacionalnom ili međunarodnom projektu. Druga bitna komponenta rada na eTwinning projektima su koristi za učenike u učeničkim zadrugama kroz razvijanje niza kompetencija, razvijanja kritičkog mišljenja, tolerancije i suradnje, do mobilnosti i upoznavanja novih partnera u europskoj obrazovnoj zajednici. Kroz niz primjera UZ Zlatne ruke, Patricija Burazin prisutnima je demonstrirala kako se učenička zadruga može uključiti u izradu eTwinning projekta, što je detaljno pokazano kroz jedan od eTwinning projekata UZ Zlatne ruke pod nazivom Medena priča. Navedeni projekt je realiziran kao međunarodna suradnja partnerskih škola s ciljem podizanja svijesti o važnosti pčela, očuvanja biološke raznolikost i odgovornom ponašanju prema okolišu. Čuda stvara mašta eTwinning zadrugara prezentacija je koja će svakako poslužiti kao vodić i primjer učeničkim zadrugama koje bi se htjele uključiti u eTwinning, a nisu imale sve informacije i znanje kako to postići.

Zadnje predavanje održala je Sanja Grbeš iz OŠ fra Kaje Adžića iz Pleternice, pod naslovom Hrana kao znak kulturne pripadnosti i identiteta. Tema kulture (pre)hrane i društvenih i kulturnih obrazaca koji su ju oblikovali kroz povijest, Grbeš je kroz eTwinning projekt u suradnji s 13 škola diljem Hrvatske. Definiravši ciljeve i aktivnosti projekta kao i očekivane  rezultate, Grbeš je ‘korak po korak’ pokazala kako nastaje eTwinning projekt. Zanimljivo je i da je ovo prvi eTwinning projekt UZ Neven i Sanje Grbšeš koja je ideju dobila boraveći na Octoberfestu, uvidjevši da Hrvatske regije i krajevi imaju pravo riznicu tradicijske kuhinje i prehrane te pripadajućih kulturnih i identitetskih obrazaca isprepleteni oko nje. U cijeli proces uključeni su učenici kroz faze istraživanja i prikupljanja relevantnih informacija, upoznavanje s tradicijom i baštinom svog kraja do realizacije određenog tradicijskog recepta i u konačnici – tradicijske zavičajne kuharice. Izuzetno zanimljiva tema interdiciplinarnog pristupa koja će, vjerujemo, poslužiti kao dobar primjer kako se, uz dobru ideju, učeničke zadruge diljem Hrvatske mogu povezati i putem eTwinninga zajednički realizirati projekt Umjesto zaključka, zahvaljujemo još jednom svim predavačima na poučnim i korisnim prezentacijama koje će se moći koristiti kao dobri primjeri eTwinning projekata kao i sudionicima koji su i ovaj put gotovo jednoglasno pozitivno ocijenili sve prezentacije. Za kraj, najavljujemo i našu treću ovogodišnju online edukaciju pod radnim naslovom

 

Pripreme za online županijsku i državnu smotru učeničkih zadruga koja je na programu 7. travnja.